Sharing journey -18 maart 2019 // 17 juni 2019 // 23 september 2019 // 18 november 2019 //

Sharing Journey " Klantgericht ondernemen"

Wat is het?

Een Sharing Journey is een “ontdekkingsreis” waar je samen met professionals uit andere sectoren ervaringen uitwisselt over een bepaald actueel thema. Je ontdekt er succesvolle cases en projecten die minder goed liepen. Zo leer je van elkaar en vergroot je je eigen inzichten. Elke journey bestaat uit 4 sessies, gespreid over 8 maanden.

Klantgericht ondernemen

Elk bedrijf zegt de klant centraal te zetten, en toch lopen de resultaten sterk uiteen. Tijdens deze journey formuleren we een antwoord op de centrale vraag: “hoe kunnen we als organisatie onze klantentevredenheid verbeteren zodat we een echte klantgerichte organisatie zijn en als zodanig ook (h)erkend worden?”.

Hoe werkt het?

Elke sessie vindt plaats bij een ander gastbedrijf en is gelinkt aan een specifiek sub-thema. Er is voldoende ruimte voor discussie met alle aanwezigen.

De 4 thema’s van deze journey zijn:

Sessie 1: Waarom werken op klantgerichtheid? Zin en onzin, uitdagingen en opportuniteiten - 18 maart 2019 // Brussel (gebouw BNP Paribas Fortis)

Veel organisaties kiezen ervoor om de kaart te trekken van “klantgericht ondernemen”. Uit overtuiging, uit pure noodzaak of omdat velen het doen. Maar is het wel gemakkelijk om een omslag te maken naar een meer klantgerichte organisatie? En eens je eraan begint, hoe kan je de ziel erin houden en steeds maar weer het verschil maken?
Het is duidelijk dat werken aan klantentevredenheid veel uitdagingen, maar ook tal van opportuniteiten biedt. We delen tijdens deze sharing sessie veel praktische, werkbare tips met elkaar.

Sessie 2: Hoe nog meer maturiteit bereiken in het NPS-verhaal? - 17 juni 2019 // Groot Bijgaarden - Brussel(One Stone)

Een score inzake klantentevredenheid, dit heeft onderhand iedereen wel. Ondertussen is er een algemene grond voor vele organisatie om met de NPS te werken. Een score op zich vertelt weinig, het doel van de NPS is om meer promotors te krijgen. Hoe kom je zover? Hoe kan je NPS in de DNA van je businessmodel verankeren? Hoe zorg je dat NPS niet (nog een) cijfer zonder inhoud is, maar geleefd wordt? We willen het vooral hebben over de business case van een goede NPS: voorbeelden hoe bedrijven hard maken dat een goede NPS ook een duidelijk effect heeft op de commerciële cijfers ervan. We bekijken ook enkele andere bevragingen die de moeite lonen om even verder te analyseren.

Sessie 3: Hoe krijgen we onze medewerkers mee in het verhaal naar meer klantgerichtheid? - 23 september 2019 // Brussel (Mobius)

Als alleen maar de top wilt werken op klantgerichtheid, dan geraken we er niet. De beslissing en de ondersteuning moet heel zeker van boven komen, maar het verhaal van klantgerichtheid moet wel volop gedragen worden door iedere medewerker. Centraal in deze sharing sessie staat de vraag hoe je ‘de kudde’ meekrijgt. Welk veranderprogramma slaat het best aan? Hoe werk je vanuit de medewerkers om het verschil te maken? Welk programma ‘employee advocacy’ heb je? Vele vragen, maar zoveel meer werkbare antwoorden.

Sessie 4: Nieuwe bewegingen inzake klantgerichtheid: wie zijn ze en wat doen ze? - 18 november 2019 // Brussel (plaats tbc)

Her en der zijn er ondernemingen op creatieve manieren bezig met klantgerichtheid. Hoe werken startups bijvoorbeeld rond customer experience (human of digital), wat is hun toegevoegde waarde en wat kunnen ze andere bedrijven leren? Hoe betrekken zij de klanten in hun co-creatie verhaal en wat doen zij om soms snel te groeien? We kijken ook even over de grenzen van ons eigen land en gaan op zoek naar leuke insteken van andere organisaties. We laten ons hiervoor bijstaan door passende experten.

Uw investering

750 euro voor de 4 sessies.

Meer info of inschrijven? Contacteer ons!

01

Sharing sessie

Lees meer

02

Sharing journey

Lees meer

03

Sprintsessie

Lees meer

04

Talent Track

Lees meer

05

Co-sourcing

Lees meer

06

Social Business Challenge

Lees meer

07

Intervisie Sessies

Lees meer

08

Inspiratiedag

Lees meer