Op 18/3/2019 hadden we onze eerste sharing sessie rond “Klantgericht Ondernemen”. Met een 12-tal experten van verschillende organisaties deelden we tal van praktische manieren om het verschil te maken.
We bieden u graag onze top 10 lijst aan van praktische en haalbare manieren om de weg in te slaan van een meer klantgerichte organisatie.
- Aangezien je uw klanten minder ziet dan vroeger, is het belangrijk om meer waarde te bieden op het moment dat je uw klanten ziet.
- Zorg dat alle medewerkers betrokken zijn bij het verhaal van klantgerichtheid in uw organisatie.
- Gebruik klantenfeedback om medewerkers mee te krijgen.
- Start met een klein experiment om eerste successen te boeken en zorg pas erna voor schaalgrootte.
- Geef medewerkers regelmatig positieve feedback.
- Zorg dat je medewerkers aantrekt die klanten graag zien.
- Laat leidinggevenden ook meewerken op de vloer en in de front, waar ze echte klanten kunnen ontmoeten.
- Durf elkaar feedback te geven over wat goed is én wat beter kan inzake klantenondersteuning.
- Vraag aan klanten wat beter kan in de dienstverlening en doe er dan iets mee.
- Visualiseer positieve feedback van klanten, zodat alle medewerkers er bevlogen van worden.